Kezdőlap » A hatékony üzleti weboldal készítés 10 fontos eleme

A hatékony üzleti weboldal készítés 10 fontos eleme

A vállalkozások számára az üzleti weboldaluk vitathatatlanul kritikus fontosságú a célközönségük eléréséhez, gyakran ez az a pont ahol az első benyomást megtapasztalják az új látogatók a cég által képviselt márkáról.

Az elkészített honlap azonban önmagában nem elegendő az új ügyfelek eléréséhez és azok vásárlóvá konvertálására. Üzleti weboldal készítés feladatra találni szakembert manapság nem nehéz, de az hogy ez a “valahogyan” elkészített webhely már hatékonyan fog működni a jövőben, az mindig egy nagy kérdés.

Nagyon fontos, hogy az üzleti honlap jól megtervezett legyen, különben értékes potenciális ügyfelek elvesztését kockáztatja a vállalkozás.

Milyen egy jó céges honlap?

Az üzleti weboldal felépítése több szempontból is óriási szerepet játszik.
Például:

  • befolyásolja, hogy a látogató mennyi ideig marad a webhelyen, és
  • hatással lesz arra is, hogy hány érdeklődőt, potenciális ügyfelet tud vásárlóvá alakítani.

A honlap tervezése mindig a következő kérdéssel kezdődik: mi az a fő lépés, amit szeretnénk elérni, hogy valaki megtegyen, amikor először meglátogatja a webhelyünket?

Cikkemben nem csak egyszerűen a weboldal szerkezeti felépítéséről lesz szó, hanem online marketingstratégiai oldalról való megközelítéssel sorra veszek néhány kihagyhatatlan kötelező weboldal elemet, amelyek használatával egy üzleti weboldal hatékony online marketing eszköze lehet a vállalkozásnak.

1. Fontos a kapcsolattartási adatok feltüntetése a webhelyen

A kapcsolatfelvételi adatok megadása egyszerűnek tűnik, de ez sok cégnél hiányzik, pedig a weboldal ezen része elengedhetetlenül szükséges.

A weboldal fejlesztésekor érdemes lehetőleg egy könnyen megtalálható helyen, például az oldal fejlécében feltüntetni telefonszámot, e-mail címet vagy egyéb kapcsolatfelvételi lehetőséget, amellyel például kérdésekkel kapcsolatban könnyen elérik a céget.

A látogatóknak így nem kell hosszasan kutatniuk, hogy megtudják, hogyan léphetnek kapcsolatba a vállalkozással.

2. Weblap készítésekor legyen kialakítva blog rész is

Minden digitális, közösségi és egyéb online marketinghez minőségi tartalom szükséges. A honlap céges blogja pedig az egyik leghatékonyabb eszköze lehet a termékekhez vagy szolgáltatásokhoz kapcsolódó minőségi tartalom létrehozására és terjesztésére.

Végső soron egy céges blog segíthet a célközönség elérésében, növelheti a márkaismertséget, és értékes tartalmak megosztása révén bizalmat építhet a potenciális ügyfelekkel.

3. A céges honlap létfontosságú eleme a “Rólunk” oldal

Sokszor hiányzik az üzleti oldalakról ez a “bizalomépítő elem”.
A cég történetének megosztása és az alapvető értékeinek bemutatása kiemelt fontosságú a vállalkozás hosszú távú sikere szempontjából. A fogyasztók többsége azt vallja, hogy csak akkor veszik fontolóra a márkát, ha már megbíznak benne.
Egyszerűen fogalmazva, az embereket érdekli, hogy kivel kötnek üzletet. Ezért szükséges bemutatni a potenciális vásárlóknak, hogy kik állnak a weboldal “mögött”, mivel foglalkoznak, és milyen problémákra milyen megoldásokkal tudnak szolgálni.

4. Érdemes közösségi média linkeket elhelyezni, hogy forgalom irányuljon a vállalkozás közösségi oldalaira is

Miután egy céges webhely rendszeresen forgalmat generál, fontos, hogy hivatkozások legyenek a közösségi oldalaira is, hogy lehetőségük legyen a potenciális ügyfeleknek a vállalkozás ottani követésére is.

Természetesen ne adjunk hozzá olyan platformokat az üzleti weboldalhoz, amelyek nem frissülnek rendszeresen. A rendszeres tartalommal rendelkező közösségi oldalak bizalmat építenek, és akár egyben válaszolhatnak a potenciális ügyfelek, és már meglévő ügyfelek felmerülő kérdéseire is.

5. A vásárlói visszajelzések hatékonyan emelik a céget a következő szintre

Az üzleti weboldal vásárlói ajánlások, elégedett ügyfelek véleményei része segíthet hatékonyan kiépíteni a potenciális ügyfelek bizalmát.

Rendszeresen és tudatosan kérjünk ajánlást az elégedett ügyfeleinktől. Ez lehet akár írásban vagy videós ajánlás is.
Ha írásban kap ajánlást a cég, akkor kérjen engedélyt az ügyfél nevének, és képének felhasználására. A felismerhető ajánló sokkal többet jelent, mint egy névtelen ajánlás vagy egy kitalált személy idézete.

Esettanulmány oldalt is hozhatunk létre a weboldalon belül. Ez a tartalom elmagyarázza, milyen problémái voltak az ügyfélnek, hogyan oldotta meg ezt a vállalat, milyen folyamatot használt a megoldáshoz.

6. A földrajzi adatok felbecsülhetetlen értékűek a helyi keresőoptimalizálás szempontjából

A Google keresések 46%-a helyi információkra irányul, ami azt jelenti, hogy ha a cég nincs helyi keresésre optimalizálva, akkor lemaradhat azokról a potenciális ügyfelekről, akik a vállalkozás földrajzi régiójában keresnek termékeket vagy szolgáltatásokat.

A helyadatok megadása segíti a keresőoptimalizálási stratégiát, és a régióban nem jártas emberek könnyebben megtalálhatják a vállalkozást.

Használjuk a Google ingyenes szolgáltatását a Google Cégemet, ahol megadva a vállalkozás földrajzi adatait azokat megjeleníti térképen a Google-ben történő keresések eredményeként.

7. Élő csevegés: plusz csatorna a célközönség elérésére

A chatbotok nem helyettesíthetik a valódi embereket, a vállalkozás élő ügyfélszolgálatát, de jó alternatívát jelenthetnek azon érdeklődők számára, akik nem szeretnének telefonálni vagy e-mailezni, és termékekről, szolgáltatásokról vagy egyszerűen csak gyakran ismétlődő kérdésekre szeretnének választ kapni.

Ma már a chatbotokat könnyű programozni, és sokukhoz nincs is szükség programozói tudásra. Fontoljuk meg ezek használatát az üzleti weboldalunkon, így emeljük az ügyfélélményt egy magasabb szintre.

8. Eredeti videók és képek használata a termékekről vagy szolgáltatásokról

Az ügyfelek már “belefáradtak” a stockfotókba. A hiteles, “kulisszák mögötti” videókat és fotókat preferálják, látják szívesen egy weboldalon.

Használjunk az üzleti weboldal készítésekor képeket a cég dolgozóiról, termékbemutató, cégbemutató videókat. Mindegyik használata hatékonyan építi a bizalmát a még érdeklődő fázisában lévő leendő vásárlónak.

9. A hírlevél feliratkozás lehetősége értékes eleme egy cég weboldalának

A hírlevélre feliratkozás lehetővé teszi, hogy értékes információkat osszunk meg a cégről, termékekről, szolgáltatásokról email marketingen keresztül.
A rendszeres hírlevél küldéssel növeljük a bizalmat és a márkahűséget is.

Használjuk ezt a nagyon értékes online marketing eszközt!

10. Végül ne feledkezzünk meg a marketing mérésről

Van még egy fontos elem, amelyet nem szabad kihagyni egy céges webhely fejlesztésekor: ez a marketing mérés kialakítása.

Egy ingyenes Google Analytics fiók kapcsolása a honlaphoz segíthet kiértékelni a működő webhely teljesítményét, például mely oldalak vonzzák a legtöbb látogatót, a folyamatos adatok gyűjtése pedig hatékony segítséget nyújt a jövőbeni fejlesztésekhez.

Üzleti weboldal készítése lépésről lépésre?

Igen, lépésről lépésre haladjunk de ne csak a kivitelezés során, hanem már a tervezés fázisában is tudatosan, pontról pontra gondoljuk át, hogy például kinek, mit és hogyan akarunk bemutatni a leendő vállalati honlapunkon.

Nem csak arra gondolok, hogy a fenti tíz fontos weboldal elemre korlátozzuk a honlap kialakítását, hanem iparágtól és üzleti tevékenységtől függően számos egyéb tervezési szempontot is vegyünk figyelembe még.

Például nem feledkezhetünk meg a weboldal tervezésekor és készítésekor a kezdőlap, a hatékony webhelynavigáció, a mobil reszponzivitás és az olyan technikai szempontok fontosságáról sem, mint az olvashatóság és a honlap gyorsasága.

Utolsó tanácsom, hogy folyamatosan teszteljük az elkészült üzleti weboldalunkat, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy az továbbra is megfelel, és meghaladja a fogyasztóink elvárásait.

Válóczi Károly a kisvállalkozások online marketing szakértője

Sikerösvény online marketing ügynökség

A megoldást kínáljuk neked az “online marketing útvesztőjében”.

A Sikerösvény online marketing ügynökség segítségével vállalkozóként az összes online marketing feladatod elkészül!

Végre minden hatékonyan működik, ami a profi online jelenlétedhez szükséges: az online marketingstratégia tervezésétől a weboldal kialakításán keresztül, egészen a profitot termelő értékesítési folyamatok online kivitelezéséig.