Elgondolkoztál már valaha azon, hogy valójában miért nem működnek a hirdetéseid? Mi lehet a gond?
A helyzet a következő:
- megtervezted a hirdetési stratégiád,
- sikerült minden technikai beállítást elintézned, és
ezután kirakod a nagyvilágba, majd vársz és vársz… De hol maradnak az áhított eredmények? Ha valóban olyan hirdetéseket akarsz indítani, ami megszólítja a Te potenciális ügyfeleidet, érdeklődőidet (és CSAK őket, az összes többi embert nem), akkor már csak egy dolog maradt még hátra…
Amin szinte minden vállalkozó átsiklik a hirdetések esetén
Van egy dolog, ami felett a legtöbb vállalkozó átsiklik, mert úgy gondolja, hogy minden a célzáson és technikai beállításon múlik. Viszont legalább ennyi (ha nem több!) múlik a hirdetési szövegen, azaz a szövegíráson és kommunikáción.
Ott tudod a legnagyobb hibát elkövetni, ha elfelejted azt, hogy valójában embereknek írod a hirdetést, hozzájuk szólsz. Nem holmi robotoknak, algoritmusoknak vagy a keresőnek szánod a termékedet, szolgáltatásodat és a hirdetésedet sem!
Itt emberekről van szó! Őket pedig bizony a megfelelő online kommunikáció segítségével tudod elérni. Azaz szükséges őket úgy megszólítanod, hogy a vállalkozásodra, a termékedre, szolgáltatásodra felfigyeljenek.
Kinek szól a hirdetésed?
Pontosan ezért kulcskérdés megfogalmaznod, összegyűjtened, kiket akarsz a vállalkozásoddal kiszolgálni. Ha pedig ezt meghatároztad, szükséges őket minél inkább megismerned. Így a szavaikat, gondolataikat, problémáikat, vágyaikat, félelmeiket is megtudod. Ez pedig abban segít, hogy az üzenetedet – mint amilyen a hirdetésed szövege is -, a lehető leginkább személyre szabhasd.
Mivel a célközönségedet is rengeteg marketing üzenet, reklámszöveg, benyomás éri nap mint nap, ezért válogatnak. Ma már néhány másodpercen múlik az, hogy meg tudod-e ragadni a potenciális ügyfeleid figyelmét. Vagy pedig egyszerűen továbblapoznak és elkattintanak.
Éppen ez a jó hír! Ugyanis, ha ezzel tisztában vagy, előnyödre tudod fordítani, és még a hirdetési költségeidet is csökkenteni tudod. Méghozzá úgy, hogy olyan szövegekkel, üzenetekkel vonod magadra a célközönséged figyelmét, ami hozzájuk szól. Ha pedig úgy érzik, nekik szól, róluk szól, amiről Te írsz, vagy beszélsz, akkor az első szűrőn túljutottál.
Rád figyelnek, kiszakítottad őket a fejükben folyamatosan zajló párbeszédből, a végtelen gondolatmenetükből. Ez az első lépés. Ha ez megtörténik, akkor fognak kattintani a hirdetésedre. A CPC, vagy PPC alapú hirdetések pedig kattintás utáni fizetést jelentenek. Azaz minél pontosabban a Te célközönségedre szabott a hirdetési szöveged, videód, annál inkább a megfelelő emberek fognak kattintani. És nem mindenki.
Mit tegyél (és mit ne…)
Azt javaslom, helyezkedj bele a vevőid fejébe, hogyan gondolkodnak, milyen kihívásokkal küzdenek éppen. Ezután mindenképp olvasd át a hirdetési szövegeidet, nézd meg az értékesítési videóidat az ő nézőpontjukból! Valóban hozzájuk szól? Felkelti a figyelmüket?
Te ne kövesd el azt a hibát, hogy mindenkinek is akarsz hirdetni! Ehelyett azokra az emberekre figyelj, akiket Te akarsz ügyfélként, vevőként kiszolgálni. Ismerd meg őket, összpontosíts az ő problémájukra, vágyaikra és ennek a megoldását sződd bele a hirdetési szövegeidbe!