Facebook hirdetés vagy Google Ads? Melyiket válaszd?
Ha ezt a cikket olvasod, lehet épp arra az elhatározásra jutottál, hogy online hirdetnéd a vállalkozásodat. Kezdő hirdetőként, és még nem szervezed ki a hirdetéskezelést, a legnagyobb nehézséged talán az, hogy hol hirdess. Nem tudod eldönteni, hogy egy Facebook hirdetés vagy Google Ads hirdetés lenne a vállalkozásod számára a megfelelő.
Ezzel a cikkemmel segítséget szeretnék abban nyújtani, hogy a vállalkozásod marketingstratégiájához kapcsolódó hirdetéseknek a legjobb helyet válaszd. Megmutatom a két platform legfontosabb különbségeit, közben szem előtt tartva azokat a tényezőket is, amelyeket figyelembe kell venni a használandó hirdetési platform kiválasztásakor.
Miért hirdess online Facebookon vagy Google Adsben?
A válasz nagyon egyszerű. Az eredményes online marketing stratégiához manapság sajnos kevés a céges weboldal megléte és a közösségi média jelenlét. Ha el szeretnéd érni az érdeklődőidet és a célközönségedet, elengedhetetlen az online hirdetési csatornák használata. Az online hirdetés szükségszerűségére a példa a Facebook “átalakulása”. Kezdetben a hírfolyamban kirakott posztok elérése magas volt, azaz sokan látták. Manapság már hirdetés nélkül alig-alig “mutogatja” a Facebook a felhasználóknak, követőknek, így a hatékony elérésért elengedhetetlen a hirdetések használata.
Mire jók az online hirdetések?
Néhány szempont a teljesség igénye nélkül.
- A márkaismertség növelésére.
- Az információ hatékony áramoltatására.
- A vásárlásra való ösztönzésre, azaz az értékesítés támogatására.
- A lehetséges vásárló “követésére” remarketinggel.
- Az újravásárlások számának növelésére stb.
Facebook reklám kontra Google Ads
A Facebook hirdetések közönség célzása az, ami igazán megkülönbözteti a Google Ads szolgáltatástól.
A Facebook felhasználói nem keresnek aktívan terméket vagy szolgáltatást a felületen, de ellenben minden általuk végzett tevékenységük rögzítésre kerül. Ehhez hozzájön még az is, hogy a “Facebookozók” mindenféle adataikat is megadják a platformnak, így mára már nagyon részletes beállítási lehetőségek állnak rendelkezésre a hirdetőknek: demográfiai adatok, pszichográfiai adatok, érdeklődési körök. Nagyon pontosan be lehet állítani a hirdetés célzását, ez az ami a Facebookon való hirdetést igazán hatékonnyá teszi.
Amitől még más a Google Ads a Facebook hirdetésektől, az a felhasználók szándéka.
A Google keresőjét használók aktívan keresnek egy adott terméket vagy szolgáltatást, vagy épp egy adott kérdésükre a választ. Ha a Google Adsben indított hirdetéssel meg tudja adni a cég a felhasználók által keresett információkra a pontos választ, akkor nagy valószínűséggel kapcsolatba lépnek vele. A Facebook hirdetésekkel ellentétben a Google hirdetéseket nagyrészt a felhasználók által leggyakrabban használt kulcsszavak és keresési kifejezések alapján készítik, majd indítják el.
A Google Ads jobb, vagy a Facebook hirdetés?
Ezt a két platformot gyakran szembeállítják egymással, de úgy gondolom arra a válaszra, hogy melyik a jobb, nincs egzakt válasz. A Facebookon való hirdetésnek, és a Google Ads hirdetéseknek is megvannak az egyedi előnyei, de akár együtt ki is egészíthetik egymást.
A Facebook hirdetések előnyei
- Az első a vizualitás hatékony használata. Legyen az képes vagy videós hirdetés, a vizuális elemek használata nagy segítség a hirdetőknek a meggyőzés sikerességében.
- A második előny a hirdetéssel megcélzottak körének részletes beállításának lehetősége. Feljebb már említettem, hogy rengeteg adat áll rendelkezésre: a demográfiai adatoktól kezdve a részletes érdeklődési körökig.
- A Facebook kiváló márkaépítésre, ráadásul a Facebook Hirdetéskezelőjéből a Facebookon, Instagramon, Messengeren és Whatsappon is hirdethetünk egyszerre.
A Facebook hirdetések hátrányai
- Az interneten aktívan kereső nem érhetők el.
- “Bannervakságot” okoz. A Facebook felhasználók a hirdetésekre egy idő után vakok lesznek. A jelenséget az magyarázza, hogy mára annyi hirdetés fut offline és online egyaránt, hogy az emberek megtanulták automatikusan a figyelmükből kizáni őket.
- A Facebook nem minden B2B hirdető számára alkalmas felület, de ez nem zárja ki a sikeres kampányok megvalósítását.
A Google Ads hirdetések előnyei
- A legnagyobb erőssége a Google Ads hirdetésnek, hogy pontosan az mutatható meg a felhasználónak, amire szüksége van, hiszen ő maga keres rá egy adott problémára. A vállalkozásnak már csak a megoldást kell számára a hirdetés segítségével “tálalni”.
- Előnye még ennek a hirdetési felületnek, hogy a Google display hálózaton keresztül remarketing hirdetések is futtathatók. A remarketing segítségével például újra elérhetők a még nem vásárolt érdeklődők, így ösztönözve őket a vásárlásra.
A Google Ads hirdetések hátránya
- A Google Ads kampányok beállítása és kezelése speciális szaktudást igényel.
Melyiket válaszd: Facebook hirdetés vagy Google Ads hirdetés?
A válasz nem olyan egyszerű vagy egyértelmű, különösen ha ez a két iparági óriást állítjuk szembe egymással. Azonban előre eldönteni, hogy egy konkrét vállalkozás számára a Facebook, vagy a Google Ads hirdetési megoldásai lennének hatékonyabbak, azt a kitűzött marketing cél, a konkrét termék/szolgáltatás és az egyes platformokon a célcsoportunk eléréséhez rendelkezésre álló célzási lehetőségek megléte vagy hiánya alapján lehet eldönteni.
Ebből kifolyólag nem szabad egyik hirdetési platformot sem eleve elvetni, hanem az előzetes kampánytervezés során, és a fentiek alapján kiválasztani a legmegfelelőbbet.
Miután megtervezted a hirdetésed célját, a megcélzandó célközönséget, akkor már nagyjából látni fogod, hogy a vállalkozásod számára melyik felületen való hirdetés lesz a megfelelő.
Segítségre van szükséged?
A megoldást kínáljuk neked az “online marketing útvesztőjében”.
A Sikerösvény online marketing ügynökség segítségével vállalkozóként az összes online marketing feladatod elkészül!
Végre minden hatékonyan működik, ami a profi online jelenlétedhez szükséges: az online marketingstratégia tervezésétől a weboldal kialakításán keresztül, Facebook hirdetéskezelésig, Google Ads hirdetéskezelésig.
Válóczi Károly a kisvállalkozások online marketing szakértője