Kezdőlap » Weboldal készítés 1×1 – a Kezdőoldal titkos receptje

Weboldal készítés 1×1 – a kezdőoldal titkos receptje 

Az üzleti weboldal kezdőlapja egyrészt bemutatja, képviseli a vállalkozást, másrészt olyan részeket tartalmaz, amelyek elősegíti azt, hogy az új és a meglévő ügyfelek is könnyen eligazodva, gyorsan megtalálják amire szükségük van. Már a weboldal készítés tervezés fázisában arra kell törekedni, hogy az az érdeklődőknek, leendő vásárlóknak “szóljon”, azaz ne csak a cég termékei és szolgáltatásai legyenek első helyen kiemelve.

A potenciális vásárló, már az weboldallal történő első találkozáskor is világosan lássa, hogy milyen problémájára, milyen úton keresztül, milyen megoldást kaphat.

Íme néhány tanácsom, amelyeket szem előtt tartva, egy hatékonyan működő kezdőlapot építhetsz fel, akár ha az első üzleti weboldaladat tervezed indítani, vagy már a meglévőt szeretnéd felújítani.

Az üzleti weboldal kezdőoldalának kialakítása 

A látogatók néha úgy érkeznek a honlapra, hogy tudják, mit akarnak, máskor pedig nem.
A weboldal kezdőlapját mindkettőt szem előtt tartva kell megtervezni és majd kialakítani, szerkeszteni.

Kérdések, amelyeket még a főoldal tervezése előtt fel kell tenni

  • Mit szeretnél elérni a látogatótól? (pl. vásároljon, csatlakozzon az e-mail listádhoz stb.)
  • Mennyire teszed ezt egyszerűvé neki, hogy elérje?
  • Hány lépésből áll ennek a célnak az elérése?
  • Mennyi információra van szüksége neki a következő lépés megtételére?
  • Vannak olyan lépések, amelyek kihagyhatók, azaz egyszerűsíthető az “a látogató útja”?

Fontos, hogy a tervezés fázisa előtt válaszolj ezekre a kérdésekre. Ha sikerül ezekre választ adnod, akkor máris közelebb kerülsz a főoldalad szerepének megismeréséhez, így segítve azt hatékonyan megtervezni, majd kivitelezni.

A honlap kezdőlapjának részei, amik támogatják annak sikerességét

A látogatók átlagosan, és jó esetben 10-20 másodpercet töltenek egy weboldal kezdőlapján.
Honlap tervezési szempontból ez azt jelenti, hogy a lehető legegyszerűbbé, gyorsan elérhetővé kell tenni számukra azt az utat, amin keresztül eljuthatnak a problémájuk megoldásához.

Ezt a sürgősséget fokozza egy pszichológiai jelenség, az úgynevezett „ döntéskerülés” is, amely az emberek azon tulajdonsága, amivel elkerülnek egy olyan döntést, amelynek meghozatala túl sokáig tart. Egy weboldalnál ez az oldalról való gyors kilépést vagy az ide-oda “ugrálást” jelentheti.

A honlap kezdőlapjának elsődleges feladata ezen döntéselkerülések minimalizálása, mely azt eredményt hozza majd, hogy a potenciális ügyfelek több időt töltenek el rajta.

Hogy megismerd a weboldalad főoldalának legértékesebb részeit, amikkel fenti szempontokat is figyelembe veszed, lássuk most sorba ezeket.

A „hajtás feletti” honlap tartalom, amely cselekvésre ösztönöz

A hajtás feletti tartalom a legfelső része a kezdőoldalnak, az az egy képernyőnyi terület, amit a látogató először lát az oldalra érkezéskor.
Hogy mi legyen a hajtás feletti részben, és hogyan kapcsolódjon ez a weboldal többi részéhez?
Összpontosíts itt arra a műveletre, amelyet az érdeklődődnek kell tennie, amikor először megérkezik a webhelyedre, azaz azokra az információkra, amelyekre először szüksége van a döntésének meghozatalában.
Egyszerűbben, rakd ebbe a részbe, egy egyszerű navigációt (menüt), az érdeklődőd figyelemfelhívó probléma mondatát a megoldásoddal, és egy cselekvésre ösztönző gombot, ami átviszi őt a weboldalad megfelelő részére, például az ajánlatkérés űrlaphoz.

1. Egyszerű navigáció

Egy weboldal navigációs ereje az egyszerűségén múlik. Elsőre ez ellentmondásosnak tűnhet, de ha figyelembe vesszük, hogy az emberek manapság milyen gyorsan mozognak egyik oldalról a másik oldalra az interneten, akkor már ezt könnyebb megértenünk.

A fejlécben történő navigációnak, azaz a menünek a lehető legegyszerűbbnek kell lennie, és a legtöbb látogató számára a legfontosabb útvonalakat kell megjelenítenie.
Legfeljebb hét menüpont javasolt elhelyezni a honlapon.

A túl sok menüpont zsúfoltnak tűnhetnek, és növeli annak valószínűségét, hogy a látogatók “rossz utat választanak”, és hamar elhagyják a weboldalt.

2. Szemet gyönyörködtető képek

A döntések elkerülése nemcsak a navigációra vonatkozik, hanem a kezdőlap minden egyéb elemére, így a képekre is.

Akár terméket jelenítesz meg, akár potenciális ügyfelet próbálsz megszerezni, a vizuális megjelenítés célja az, hogy azonnal felhívd a felhasználó figyelmét amint megérkezik a webhelyedre.

Az üzleti weboldalad kezdőoldalán ne csak stock fotókat használj, hanem készíts, készítess egyedi, sajátot is. Használj képet a kezdőoldal hajtás feletti részén!

3. Közvetlen cselekvésre ösztönzés

Gondolj a cselekvésre való felszólításra úgy, mint egy kijárati táblára az autópályán: rövidnek kell lennie, nehezen eltéveszthetőnek, és a megfelelő irányt kell megjelölnie azon az úton, amelyen haladni kell.

Helyezz el a kezdőoldal hajtás feletti részén egy figyelemfelhívó probléma mondatot a megoldásoddal, és egy gombot amivel “ráveszed” az érdeklődőket, hogy például töltsenek le egy értékes anyagodat, iratkozzanak fel a hírlevél listádra, jelentkezzenek konzultációra vagy töltsék ki az ajánlatkérő űrlapodat.

Figyelj arra, hogy a felhasználónak azonnal meg kell értenie, mit kell tennie, hogy hová kell kattintania. A cselekvésre ösztönző gombnak feltűnőnek kell lennie. Minél tovább tart hogy megtalálja a gombot, annál valószínűbb, hogy összezavarodik, és egy gyors kattintással kilép az oldalról.

A “hajtáson túl”: az üzleti weboldal kezdőlapjának egyéb elemei, amelyeket figyelembe kell venned 

A hajtás alatti, vagyis a görgetés után megjelenő kezdőlap részek nem feltétlenül kevésbé fontosak. Gyakran megerősítik és kibővítik a fentebb már bemutatott információkat, más utakat biztosítanak a célok eléréséhez, és más oldalakat tesznek elérhetővé a felhasználók, ügyfelek részére.

Íme egy rövid lista azokról az elemekről, amelyeket felvehetsz a kezdőlap kialakításához, akár a lábléc részeként is, attól függően, hogy mennyire fontosak az üzleti honlapod céljai szempontjából.

1. Blogok, videók és egyéb tartalmak

A blog és videótartalmak nagyszerűen segítik a keresőoptimalizálást, de a hajtás feletti részben ezek a tartalmak elterelhetik a látogatók figyelmét.

Ezen tartalmak hozzáférését a felső menüsorból elérve biztosíthatod, de elhelyezhet például a blogcikkeid rövid kivonatos válogatását a kezdőoldal alsó részében is.

2. Vásárlói vélemények, ajánlások és PR

A vásárlói vélemények, ajánlások a márkához kapcsolódó bizalom építéséhez nagyban hozzájárulnak. A már meglévő elégedett ügyfelek véleményének felhasználása nagyszerű eszköz arra, hogy elnyerd az új látogatók bizalmát. A sajtómegjelenések, vélemények, közösségi médiában megjelent kommentek megjelenítésére az üzleti weboldalad kezdőlapja a legmegfelelőbb hely.

3. Alacsonyabb prioritású oldalak 

Ezek általában az általános szerződési feltételek, adatvédelmi szabályzat, impresszum, bemutatkozás vagy a kapcsolat aloldalak. Az ezekre az oldalakra mutató hivatkozások gyakran a láblécben helyezzük el.
Nagyon fontos, hogy ezek az oldalak nem hiányozhatnak egyetlen üzleti honlapról sem.

4. A mobil megjelenés szem előtt tartása

A mobil webes forgalom folyamatosan nőtt az elmúlt néhány évben. Mivel a honlapod forgalmának nagy része valószínűleg mobilforrásokból fog származni, a kezdőlap kialakításával kapcsolatos minden döntésnél figyelembe kell venni a mobilfelhasználókat. Például egy kicsi képernyőn a mobilfelhasználók számára még fontosabbá válik a kezdőlap könnyű kezelhetősége.

A weboldal fejlesztése, fókuszban a kezdőoldalad 

Mint azt már látod, nincs egyetlen legjobb módja a kezdőlap kialakítására, azaz nincs titkos receptje sem. Több tényező, többféle módon is befolyásolhatja a weboldal főoldalára érkező felhasználó viselkedését.

Ezért olyan fontos, hogy a honlapod kezdőlapját mindig egy folyamatban lévő munkának tekintsd. Az idővel rajta átfolyó forgalomból kinyert adatok alapján folyamatosan a felhasználói igényekre szabva korrigáld, fejleszd.

Mivel tehetjük még sikeresebbé egy weboldal kérdőlapját?

A vállalkozásod honlapja önmagában az online marketing eszköztárad egyetlen tagja csak. Hogy a honlapod a kezdőlapjával együtt hatékonyan működjön, egy online rendszerbe kell hogy tartozzon, így legyen profi weboldala a cégednek.

Segítségre van szükséged? 

A megoldást kínáljuk neked az “online marketing útvesztőjében”.

A Sikerösvény online marketing ügynökség segítségével vállalkozóként az összes online marketing feladatod elkészül!

Végre minden hatékonyan működik, ami a profi online jelenlétedhez szükséges: az online marketingstratégia tervezésétől a weboldal kialakításán keresztül, Facebook hirdetéskezelésig, Google Ads hirdetéskezelésig.

Válóczi Károly a kisvállalkozások online marketing szakértője