WooCommerce webáruház indítás előtt 5 kérdésre válaszolj!
Manapság sok vállalkozó fejében többször ott van egy WooCommerce webáruház indítás ötlete. Sokszor azt is tapasztalom, hogy sokan csak egy gyors elhatározásból vezérelve, megfontolás nélkül vágnának bele ebbe a nem kis kihívásba. Azt is látom, hogy sajnos a közösségi médiában megjelenő információk többször sugallják az, hogy mennyire őrülten érdemes, és “neked mindenképp kell” webshopot nyitnod. Ennek sokszor bedőlnek a leendő áruház tulajdonosok. Azon kívül, hogy neked mindenképp szükséged van egy áruházra, azt már nem mondják el, hogy például az indítás, de legfőképp annak működtetése mivel jár.
WooCommerce webáruház indítás könnyen és gyorsan, kevés pénzből
Ha eddig ezt gondoltad, azt kell mondanom, hogy ez nem így van. Egy Woocommerce (de bármelyik más platformon futó) webshop indítást nagyon sok tervező munka előz meg. A tervezés befejezése, a webshop elkészülte után pedig folyamatos munkát ad annak működtetése. Az meg, hogy kevés pénzből kis befektetéssel indítható egy áruház, szerintem tévedés. A webáruház elkészítésén kívül, az üzemeltetésnek is vannak költségei, arról nem is beszélve, hogy a legelején a legtöbbször nincs vagy alig van nyeresége az áruháznak.
Nézzük meg még öt, általam vélt legfontosabb kérdést, amikre fontos mindenképp választ adnod, mielőtt belevágsz egy WooCommerce webáruházba. Segítek közelebb kerülnöd ahhoz a válaszhoz, hogy tényleg érdemes-e webshopot indítanod?!
Melyek ezek a kérdések? Íme:
- Versenyképes a terméked vagy szolgáltatásod?
- Kinek fogsz értékesíteni a webshopodban?
- Hol fogsz még az webáruházon kívül reklámozni, azt népszerűsíteni?
- WooCommerce webáruház indítás után hogyan fogod működtetni azt?
- Ha saját magad fogod működtetni, akkor tudsz majd rá időt szakítani?
Lássuk most ezeket a kérdéseket kicsit bővebben kifejtve.
1. Versenyképes a terméked vagy szolgáltatásod?
A “tökéletes” termék vagy szolgáltatás megtalálása online értékesítéshez az egyik legidőigényesebb és legrizikósabb kihívás, amellyel minden vállalkozó szembesül. A termékek minden vállalkozás középpontjában állnak, és felelősek lehetnek a vállalkozás jövőbeli sikeréért vagy kudarcáért. Kutass piacot, ismerd meg mire van igény!
2. Kinek fogsz értékesíteni az WooCommerce webshopodban?
Sokszor tapasztalom a munkám során, hogy sajnos a vállalkozók nem ismerik eléggé az ideális vásárlójukat. Alapos ismeret nélkül, sokszor azt se tudva mik a problémáik, igényeik szinte lehetetlen bármilyen terméket vagy szolgáltatást a személyükre szabva sikeresen eladni nekik. Amíg nem ismered jól őket, addig fölösleges bármit is kínálnod nekik. Ismerd meg minél jobban a leendő vásárlóidat!
3. Hol fogsz még a webáruházon kívül reklámozni, azt népszerűsíteni?
Amint elkészül egy WooCommerce webáruház az “magától” még nem fog forgalmat generálni, szükséges lesz annak reklámozása. Az viszont hogy a reklámozás sikeres legyen, nagyon fontos tisztába lenned, válaszolnod a 2. pont kérdésére. Ismételten: amíg nem ismered a shopod célközönségének tartózkodási helyeit – online és offline – addig a hirdetések költsége csak ablakon kidobott pénz. Égeted a pénzt eredménytelenül, nem jut el az üzeneted a leendő vásárlóidhoz.
4. WooCommerce webáruház indítás után hogyan fogod működtetni azt?
Ez szerintem egy nagyon jó kérdés. Sokak fejében, és most bocsánat, hogy általánosítok, az van, hogy majd “magától” fog működni a WooCommerce webáruház. Nagy tévedés, sok munka van egy shoppal. El kell döntened: te vagy valaki más fogja tudni működtetni?
5. Ha saját magad fogod működtetni, tudsz majd a WooCommerce webáruházra időt szakítani?
Ahogy írtam egy webáruházzal nem kevés munka van. A WooCommerce áruházat folyamatosan frissíteni kell, terméket feltölteni, rendeléseket kezelni stb. Ezek a feladatok időigényesek. Tudsz időt szánni majd rájuk, vagy ha nem akkor ki fogod tudni szervezni, megfizetsz valaki ezek elvégzésére? Jó kérdés ugye?
Konklúzió
Fenti pár kérdés megválaszolása nélkül azt javaslom, hogy ne vágj bele egy WooCommerce webshop indításába. Ne dőlj be a sokszor divatosnak hangzó állításoknak, hogy neked mindenképp kell egy áruház, mert az mennyire jó lesz. Egy webáruház működése elején inkább csak befektetés, azaz csak “viszi” a pénzt. Jó ha tudod azt is, hogy egy WooCommerce webáruház indítás után, még tovább számos lépést kell megtenni ahhoz, hogy a működése nyereséges legyen.
Mi az a WooCommerce webáruház? Kattints és olvass róla bővebben!
A legfőbb kérdések mindegyikére adj választ mielőtt belefogsz az e-kereskedelembe. Versenyképes a terméked vagy szolgáltatásod? Kinek fogsz értékesíteni a webshopban? Hol fogod reklámozni a webáruházat? Hogyan fogod működtetni az áruházat? Tudsz majd szakítani rá időt?
Erre a kérdésre a válaszom, hogy nem. A gondos tervezést, alapos kivitelezés és tesztelésnek kell követnie. Ezek időigényesek, amik kis pénzbeli összegből nem hozhatók ki. Sokszor működés közben bukkanak fel “hibák” amik javításra szorulnak.