A WooCommerce webáruház 10 előnye
Épp most akarsz online áruházat indítani, de nem tudod, hogy melyik platform a legmegfelelőbb a számodra?
Mivel több áruház “motor” áll rendelkezésre: bérelhető (Shoprenter, Unas, Shopify) vagy egyedi fejlesztésű (utóbbi a WooCommerce webáruház), így elhiszem, hogy elsőre nem is lehet könnyű a választásod.
A WooCommerce webáruház az egyik legkedveltebb és leggyakrabban használt egyedi fejlesztésű e-kereskedelmi platform ma az interneten. A WordPress tartalomkezelő rendszeren alapuló, egyszerű de funkciókban gazdag felület, hatékony elektronikus értékesítési megoldást kínál.
Kapcsolódva a WooCommerce webáruház készítés szolgáltatásom leírásához, ebben a cikkemben ezen webáruház, tíz általam kiemelt előnyét szeretném röviden bemutatni. (Ha viszont egyenlőre nem áruházat, hanem csak honlapot szeretnél a vállalkozásodnak, akkor a hatékony üzleti weboldal készítés című cikkemben hasznos információkat találsz.)
A WooCommerce webshop használatának néhány kiemelt előnye:
- Nyílt forráskódú, így az alap rendszer ingyenes
- Kiegészítőkkel (pluginokkal) bármilyen egyedi áruház funkció kialakítható
- Korlátlan testreszabási lehetőségek, tervezési lehetőségek széles tárháza
- Könnyen használható még a számítástechnikában nem járatos felhasználók számára is
- Bármilyen típusú termék és szolgáltatás értékesítésére alkalmas
- Integrációs lehetőségek széles palettája (bankkártyás fizetés, online számlázás stb.)
- SEO-barát
- Az analitikai teljesítmény könnyű követhetősége
- Tartalommarketing nyújtotta előnyök
- Közösségi támogatás
Nézzünk meg most minden pontot kicsit részletesebben.
1. Nyílt forráskódú, így az alap rendszer ingyenes
A WooCommerce egy nyílt forráskódú webshop modul, amely a jól ismert és ma népszerű tartalomkezelő rendszerre, a WordPress-re épül. Ha még nem ismered a WordPress-t, akkor ezen az oldalamon olvashatsz bővebben róla. Ezen a rendszereken fejlesztett egyedi webáruházak teljes mértékben az üzleti céljaidhoz igazítva testreszabhatók, és mivel nyílt forráskódú az alap rendszer, így ezért nem kell semmilyen díjat fizetned érte.
2. Kiegészítőkkel (pluginokkal) bármilyen egyedi áruház funkció kialakítható
Az webáruház motor fejlesztők nagy közössége a WooCommerce shopodhoz beépülő modulok széles skáláját kínálja az egyedi e-kereskedelmi üzleti igényeid támogatására. Ha szeretnél az áruházadhoz egy új funkciót, akkor szinte biztos hogy találsz rá már egy kész plugint (kiegészítőt).
3. Korlátlan testreszabási lehetőségek, tervezési lehetőségek széles tárháza
A WooCommerce szinte bármilyen WordPress weboldal témával tud működni. A shopod felületét, annak minden részét a fejléctől a legapróbb részletekig testre szabhatod. Ha meg már rendelkezik a vállalkozásod WordPress alapon futó webhellyel, akkor megteheted azt is, hogy a WooCommerce modult telepíted rá. A beállítások után már indulhat is a webshopod.
4. Könnyen használható még a számítástechnikában nem járatos felhasználók számára is
Ha már ismered a WordPress adminisztrációs felületét, akkor könnyen megtanulhatod, a WooCommerce webáruházad kezelését is. Ha nem vagy jártas még a WordPressben, akkor sincs nagy baj, mert nagy az esélye annak, hogy könnyen találsz oktatóanyagot vagy videót az interneten a kezelés elsajátításához.
5. Bármilyen típusú termék és szolgáltatás értékesítésére alkalmas
A WooCommerce segítségével fizikai és digitális, letölthető termékeket is értékesíthetsz. Emellett tagsági webhelyet, időpont foglaló rendszert, valamint előfizetésen alapuló termékeket is értékesíthetsz a WooCommerce webáruházad segítségével..
6.Integrációs lehetőségek széles palettája (bankkártyás fizetés, online számlázás stb.)
A WooCommerce rendszer rendkívül rugalmas, ha bármilyen harmadik féltől származó szoftvert szeretnél integrál a webáruházadba. Csatlakoztathatsz CRM-rendszert, rendeléskezelő eszközt, házhozszállítási szolgáltatásokat, fizető, számlázó és egyéb eszközöket, amikkel a webshopod működését extra rugalmassá teheted.
7. SEO-barát
A WordPress kiváló platform a SEO-hoz. Mivel a WooCommerce áruház modul WordPress-en fut, így kihasználhatja ennek a SEO-barát platformnak az előnyeit, azaz könnyen optimalizálható a webáruházad a Google-re.
8. Az analitikai teljesítmény könnyű követhetősége
A WooCommerce webáruház rendszer beépített analitikai eszközökkel rendelkezik, amelyek segítségével hasznos adatokhoz juthatsz az e-kereskedelmi üzleted alakulásáról. Könnyen kaphatsz olyan információkat, mint a teljes értékesítés értéke, átlagos rendelési érték, egyéni vásárlói statisztikák stb., Illetve szélesebb analitikához integrálható más, harmadik féltől származó megoldások is.
9. Tartalommarketing nyújtotta előnyök
A tartalommarketing lényege, hogy hasznos tartalmakat hozol létre, és osztasz meg a célközönségeddel, a jövőbeni vásárlóiddal. Ez egy nagyon hatékony marketing eszköze lehet minden e-kereskedelmi vállalkozásnak, hosszú távon nagyszerű eredményeket hozhat. Mivel a WooCommerce egy anno blogoláshoz fejlesztett tartalomkezelőre, azaz a WordPress-re épül, extra könnyen megvalósítható és nagy előnyökkel járhat ha a célközönséged számára hasznos tartalmakat teszel közzé a webáruházadban.
10. Közösségi támogatás
Ma körülbelül 4,5 millió WooCommerce webhely működik a világhálón. A nagy felhasználói bázis azt biztosítja, hogy a WooCommerce egyhamar nem szűnik meg. Ez az e-kereskedelmi WordPress modul tehát mindaddig releváns marad, amíg a vállalkozások használják. A WordPress és a WooCommerce is nagy fejlesztői közösséggel rendelkezik. Bármely felmerülő kérdésre választ találhatsz a fejlesztői közösség fórumain, ahol a tagok cikkeket és útmutatókat osztanak meg.
Összefoglalás
Bár a WooCommerce egy e-kereskedelmi modul, a WordPress nagyszerű szolgáltatásai és marketinges képességei a legjobb e-kereskedelmi felületté teszik a kis- és közepes méretű kereskedők számára, versenyben más webshop platformokkal.
Amikor a webshopodnak „alap motorot” keresel, ne csak az árat és a funkciókat vedd figyelembe. Ügyelj arra is, hogy olyan áruház kezelő felületet válassz, amelyről úgy gondolod, hogy a későbbiekben a vállalkozásod növekedés során, megfelelően fogja azt támogatni. Ha nem tudsz dönteni, akkor mindenképp kérd szakember segítségét
Végül azt is tartsd észben, hogy egy online áruház felépítése és indítása, majd üzemeltetése nem könnyű, és nagy erőforrásokat igénylő feladat.