Közösségi média használatának előnyei
A vállalkozások social media jelenléte manapság már elengedhetetlen. A közösségi média használatának előnyei között szerepel a céges brand építés lehetősége, az értékesítés támogatásához pedig a fizetett hirdetések indítása. A felületek rengeteg adatot gyűjtenek a felhasználóikról, így például lehetővé teszik azt is, hogy a céges hirdetéseket a lehető legpontosabban lehessen beállítani. (A Facebook vállalkozáskezelő használatának előnyeiről ebben a cikkben olvashatsz bővebben!)
A platformok segítségével a cégek közvetlenül elérhetik és kommunikálhatnak az érdeklődőikkel. Egy aktív, tartalommal megtöltött közösségi média oldal a vállalkozás célközönsége számára vonzó és bizalomépítő lehet. Érdemes több felületen is jelen lenni, az ott jelen lévő célcsoporthoz igazítani a kommunikációt.
A közösségi média használatának számos előnye közül néhány:
- brand építés,
- versenyelőny,
- „könnyebb” és hatékonyabb célközönség elérés stb.
Legnépszerűbb közösségi média oldalak
Nézzünk meg most röviden a legnépszerűbb social media platformok közül párat:
- TikTok
- Youtube
1. Facebook
Magyarországon a legelterjedtebb közösségi média felület. Remekül használható márka építésére, új ügyfelek szerzésére, ügyfelekkel való kapcsolattartásra és célzott hirdetések indítására.
2. Instagram
A Facebook által üzemeltetett felület. Vizuálisan, képek, videók használatával történik a kommunikáció a követőkkel, potenciális ügyfelekkel. A platformon indított hirdetésekkel, a Facebookhoz hasonlóan a vállalkozás célközönségét pontosan meg lehet célozni.
3. LinkedIn
A LinekdIn egy szakmai portál, ami elsősorban cégek számára hasznos. A felhasználók könnyedén építhetik a kapcsolataikat, szakmai tartalmakat oszthatnak meg egymással. A platform márkaépítésre is kiválóan alkalmazható.
4. TikTok
A TikTok jelenleg a világ leggyorsabban növekvő médiaplatformja, mely több milliárd aktív felhasználóval rendelkezik. Népszerűsége óriási. A TikTok igen nagy potenciálokkal kecsegtet a felhasználók számára, legyen szó akár egy személyes márka felépítéséről, vagy éppen egy üzleti profil reklámozásáról.
5. Pinterest
Vizuális tartalmak megosztására fókuszáló platform. Termék képek vagy egyéb képanyagok megosztásával rengeteg új ügyfélhez van lehetőség eljutni.
6. Youtube
A Youtube videós tartalmak megosztására specializálódott közösségi oldal. Videós tartalmak feltöltésével számos új ügyfél szerezhető, a régi ügyfelekkel az elköteleződés növelhető. Ezen kívül a Youtube-on történő hirdetésekkel célzottan megszólítható a potenciális közönség.
A Sikerösvény hogyan segítheti a közösségi média jelenlétedet?
Social media audit
A közös munka megkezdése előtt szükség van a marketingstratégia kialakítására, melyben nulladik lépésként összegyűjtjük és elemezzük a céges közösségi média profiljaidat (közönség, tevékenységek-aktivitás).
Tartalomstartégia készítése
A tartalomstratégiád elkészítése az egyik legfontosabb pontja a social media markatingednek. A vállalkozásod profiljába illő, a célcsoportnak célzott értékes tartalom gyártása bizalomépítő, ami növelheti a meglévő vásárlók elkötelezettségét is.
Kreatív tartalomgyártás – posztolás
A kreatív anyagaid tartalmát közösen összeállítjuk, és időzítjük a közösségi média felületeiden.