Kezdőlap » Miért hirdess vállalkozóként az online világban (is)?

Miért hirdess vállalkozóként az online világban (is)?

Biztos Neked is megfordult már a fejedben, hogy milyen jó lenne az interneten is egyszerűen szerezned ügyfeleket, vevőket. Megnyugtatlak, ez már rengeteg vállalkozó fejében ütött szöget. J Éppen ezért váltak az online marketing egyik meghatározó elemeivé a hirdetések, például a közösségi média felületeken (Facebook, Instagram) vagy a keresőben (Google). Itt ugyanis ma már a legtöbb ember, felhasználó elérhető, mert az interneten „mindenki fent van“.

Azonban újra és újra rengeteg kérdéssel találkozom ezen a területen, mert az online világnak ez egy elég összetett és gyorsan változó része.

Mivel különösen sokan keresik az online hirdetések beállítását, kezelését, ezért ebben a cikkben most megismered a legfőbb buktatókat és előnyöket és azt is, mire figyelj feltétlen, ha hirdetések indításán gondolkozol.

Online hirdetések: a legnagyobb buktatók

A hirdetések a közösségi médiában és a keresőben manapság hatalmas, különálló területté nőtték ki magukat az online marketing világában. Mivel rengeteg lehetőséget hordoznak magukkal a hirdetések a vállalkozások számára, ezért elég keresett dologról van szó.

Persze sokan csak a könnyű, nagy pénzkereseti lehetőségeket látják a hirdetések mögött. Csak 1-2 kattintás és özönleni fognak a vásárlók, feliratkozók. Viszont el kell, hogy keserítselek: nem olyan egyszerű mindez, aminek elsőre látszik.

Nem ritkák az akár heti szintű változások a hirdetési rendszereknél, például a beállításokat illetően. Emellett egyre kifinomultabb rendszerekről van szó, aminek a pontos alap működését (algoritmusok) valójában csak az ott dolgozók (vagy csak egy részük) ismerik.

Ráadásul Te is tapasztalod nap mint nap, mennyire elszaporodtak a különböző oldalak, cégek, akik termékeket, szolgáltatásokat nyújtanak. Ha körülnézel, szinte már majdnem mindenből túlkínálat van. Ezért rengeteg marketingüzenet, hirdetés éri a felhasználókat, így egyre nehezebb elérni, hogy reagáljanak is arra, amit látnak (kattintás, vásárlás stb.). Így nem mindig egyszerű kitűnni a konkurencia közül.

Pontosan ezért, ha:

  • te nem ismered elég jól a vállalkozásodat
  • annak működését
  • nem tudod, mire érdemes hirdetned, hogy eredményt hozzon (pl. feliratkoztató oldal, landing oldal)
  • és legfőképp a saját célcsoportodat, óriási hátránnyal indulsz a versenyen.

Így nagy valószínűséggel csak azt éred el, hogy pénzt adsz ki a hirdetésre, de nem történik érdemben semmi. 

A jó hír az, hogy ezeken túl tudsz lépni: te is megtanulhatod (legalább egy alap szinten), mi hogyan működik, vagy ki tudod szervezni ezt a munkát (itt számolj további költségekkel).

Hirdetések: az a bizonyos „extra“ a vállalkozásod számára

A hirdetéseket úgy képzeld el, mint a dekorációt, a „habot“ az elkészült, ínycsiklandó torta tetején.

Szóval a hirdetések az extra, ami megadja azt a pluszt, hogy gyorsan elérd a célközönségedet online. Tehát nem kell hetekig várnod, hogy valami történjen, valaki felfigyeljen a vállalkozásodra. Emellett gyors visszajelzést kapsz a piacodtól (általában minimum 2-3 nap), hogy mennyire „harapnak” arra, amit te kínálsz nekik.

Ezen kívül minden eredményt tudsz mérni: hányszor jelentek meg a hirdetéseid, hányan kattintottak rá, milyen eszközzel nézték meg, honnan stb. Így látod azonnal, min szükséges változtatnod, hogy javíts ezeken a számokon. És persze tetszőlegesen tudod módosítani és szerkeszteni a hirdetéseidet.

Azt persze vedd figyelembe, hogy ha még üres a hirdetési fiókod, akkor több időbe is telhet, mire a hirdetéseid beállnak, mert például a Facebook esetében az adatok a mérvadók (a célközönségedről). Üres fióknál pedig még ezek nem állnak rendelkezésre.

Amit mindenképp tarts észben: a hirdetéseket igazán teszteléssel tudod beállítani. Az esetek legkevesebb százalékában működik azonnal egy hirdetés. Tehát tesztelés: elindítasz legalább 2 verziót, és megnézed az eredményeket. Majd amelyik nagyobb eredményt hoz, tovább futtatod és újra megversenyezteted egy másik hirdetéssel. Így garantált, hogy mindig lesz legalább egy, tényleges eredményt hozó hirdetésed.

Hogyan kezdj a hirdetéseid beállításához?

Akár kezdő vagy, akár rutinosabb már a hirdetések területén, legyél naprakész!

Gyere és csatlakozz az egyre bővülő Sikerösvény zárt Facebook csoportunkhoz, ahol rendszeres segítséget kapsz például az online marketing eszközök beállításában, használatában, technikai beállításokkal kapcsolatban.

Kattints és legyél Te is a Sikerösvény csoport tagja, hogy végre a vállalkozásodnak hatékonyan működő online rendszerei legyenek:

valoczi-karoly-online-marketing-szakerto

A megoldást kínálom neked az „online marketing tengerében”. Segítségemmel vállalkozóként az összes online marketing feladatod megoldott lesz! Ezek a feladatok garantáltan szakszerűen, időre elkészülnek: a weboldal kialakításán keresztül, egészen a profitot termelő értékesítési folyamatokig. Támogatásommal a vállalkozásod gördülékenyebbé és növekvővé válik, egyre több profitot termelve. Megszűnnek a felhalmozódó megoldatlan feladataid, és ezek által okozott stressz, így a munka és a magánéleted egyensúlyba kerül.

Válóczi Károly – az online megjelenés specialistája