Kezdőlap » Milyen egy jó honlap

Milyen egy jó honlap 

Egy vállalkozás életében jelentős mérföldkő, amikor elkészül és “üzembe kerül”, elindul a weboldala. Kezdetben nehéz megmondani, hogy ez a honlap hogyan fogja támogatni a vállalkozás üzleti céljait, mitől lesz igazán jó.

Milyen egy jó honlap? Egy igazán jó weboldalnak a következőket kell tudnia:

  1. képviselje a céget a világhálón,
  2. látogatókat, érdeklődőket vonzon, és
  3. részükre értékes információkkal szolgáljon,
  4. ezen látogatók bizalmát lépésről lépésre nyerje el, és 
  5. vezesse végig őket azon az úton, hogy érdeklődőkből vásárlóvá válljanak.  

A következőkben a fenti pontokon végighaladva mutatom be azt a néhány szempontot, amelyeket betartva a weboldalunk sikerességét támogathatjuk. Az üzleti honlapunk így idővel, egy értékes, jól funkcionáló oldallá válhat.

Mitől jó egy weboldal felépítése?

Sok jó cikk olvasható a neten, hogy egy weboldalt hogyan kell “jól összerakni”, mik a honlap legfontosabb elemei. A továbbiakban azonban nem csak ezeket az elemeket veszem sorba és mutatom be, hanem szeretném a jó weboldal felépítését online marketingstratégiai szempontokat is figyelembe véve meghatározni.

Fókuszban a látogatód 

A weboldal kezdőlapja kiemelt fontossággal bír, amiatt hogy az érdeklődő legtöbbször ezzel találkozik legelőször. Itt a honlap fő üzenetének egyértelműnek kell lennie. Ha a látogató nem tudja meg első látásra, hogy milyen problémájára milyen megoldást kaphat az oldalon, akkor gyorsan dönt, és azonnal elhagyja a weboldalt.

A weboldal főoldalának felépítéséről bővebben A weboldal készítés 1×1 – a kezdőoldal titkos receptje című cikkeben olvashatsz.

Törekedjünk az egyszerűségre

A látogatók által a weboldalon töltött idő növeléséért és a kiváló felhasználói élményük érdekében fontos, hogy otthonosan mozogjanak a céges oldalunkon. Ezt segíti például az, hogy a honlap információi logikusan illeszkednek egymáshoz, vezetik a látogatót egyik oldalról a másikra. Törekedjünk az egyszerűségre: az oldalak legyenek szellősek, tagoltak és az érdeklődő számára könnyen áttekinthetők. A felhasználói élmény jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy egy weboldal hogyan, milyen sikerességgel működik.

Gondolj a kezelhetőségre is

Manapság alap, hogy egy jó honlap felhasználóbarát, gyorsan betöltődik, mobilbarát, és

az összes böngészővel kompatibilis. A weboldalunk menürendszerét alaposan átgondolva, könnyen kezelhetővé tervezzük meg. Gondoljuk arra is, hogy  a látogatót segítő információk legyenek elhelyezve a láblécben, oldalsáv részben, megkönnyítve így az oldalon történő navigációt.

Milyen a jó honlap tartalma?

A weboldal felépítése után most nézzük meg milyen szempontoknak kell megfelelnie egy profi üzleti weboldal tartalmának, hogy az hatékonyan tudja támogatni az eredményes működését. 

Legyenek a problémákra megoldások

Sokszor követik el a vállalkozások azt a hibát, hogy nem a célközönségük problémáira és azok megoldásaira fókuszálnak, hanem csak az általuk forgalmazott terméket vagy szolgáltatást “tolják”. Ismerjük meg és vegyük a leendő vásárlóink problémáit a középpontba, majd csak ezek után ismertessük meg az általunk nyújtott megoldásokkal. A weboldalunk szövegezésében egyértelműen jelenítsük meg ezeket.

Szolgáljunk értékes tartalmakkal

Nincs kiábrándítóbb annál, amikor egy “elhagyatott” weboldallal találkozik a látogató. Fontos, hogy a honlap tartalma naprakész legyen. Vezessünk blogot például, segítsük az érdeklődőinket, meglévő vásárlóinkat értékes, hasznos tartalmak segítségével.

Építsünk bizalmat

Szerintem az egyik legnehezebb dolog, elnyerni az érdeklődők bizalmát. Hogy mivel tudjuk ezt lépésről lépésre felépíteni? Például írjunk a cégünkről, mutatkozzunk be, tudják meg, hogy kik állnak a weboldal mögött, kik működtetik. Elégedett ügyfeleink véleménye, a

refferenciáink feltüntetése a bizalom mielőbbi elnyerése mellett, professzionálissá is teszik a weboldalunkat.

Összegzés

Hogy milyen a jó honlap? Mint látható a jó honlap titka sokminden apró dologtól függ. Elsőre talán nem is tudunk mindent figyelembe venni, így az egyik megoldás lehet az, hogy az üzleti honlapunkat folyamatosan fejlesztjük. Rendszeresen mérjük az oldalunk teljesítményét, és az adatok felhasználásával lépésről lépésre alakítsuk egy jó honlappá.

Segítségre van szükséged? 

A megoldást kínáljuk neked az “online marketing útvesztőjében”.

A Sikerösvény online marketing ügynökség segítségével vállalkozóként az összes online marketing feladatod elkészül!

Végre minden hatékonyan működik, ami a profi online jelenlétedhez szükséges: az online marketingstratégia tervezésétől a weboldal kialakításán keresztül, Facebook hirdetéskezelésig, Google Ads hirdetéskezelésig.

Válóczi Károly a kisvállalkozások online marketing szakértője